Onder Nederlandse klussers is laminaat de favoriete vloerbekleding in de woonkamer. Dit blijkt uit onderzoek door onafhankelijk onderzoekbureau DirectResearch, in opdracht van CanDo.

Het onderzoek werd uitgevoerd om meer te weten te komen over de vloerbekleding in Nederlandse huishoudens en de kennis van Nederlandse klussers als het gaat om laminaat en de verschillende beschikbare merken. Ruim 500 Nederlanders tussen de 25 en 55 jaar oud, die weleens klussen in en om het huis, hebben deelgenomen aan het online onderzoek dat uitgezet is binnen het eigen consumentenpanel van DirectResearch.

Laminaat in 35% van woonkamers

De resultaten laten zien dat één op de drie Nederlandse klussers thuis laminaat in de woonkamer heeft liggen. Laminaat is hiermee veruit favoriet boven massief hout (17%) en parket (16%).

Ruim de helft van de ondervraagden weet niet welk merk laminaat er bij hem of haar op de woonkamervloer ligt. Bij degenen die dit wél weten, zijn de huismerken van de grote bouwmarkten, IKEA, CanDo en Quick Step de meeste gelegde merken laminaat.

Verder blijkt dat met 56% vooral de kwaliteit van laminaat de doorslaggevende factor is bij de aankoop. De prijs is slechts voor 19% van de Nederlandse klussen doorslaggevend bij de aanschaf van een laminaatvloer.

Lees de volledige onderzoeksresultaten op de website van CanDo.eu.